עגלה - 0פריט

סל הקניות שלך ריק

רוקסטאר חנות מוזיקה וכלי נגינה
Swipe to the left

לימודי גיטרה מתקדמים: מדריך קצר לגיטריסט המקצועי המתחיל

הדפס
לימודי גיטרה מתקדמים: מדריך קצר לגיטריסט המקצועי המתחיל

ברגע שמחליטים ללמוד מוזיקה ברמה מקצועית ובפרט אם כבר החלטתם להשקיע זמן ולא מעט כסף באחד מהמוסדות היוקרתיים. קיימים לא מעט גורמים כגיטריסטים שצריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים.

1. למשל מה סגנון הנגינה בו אתם רוצים להתמקצע?

האם להיות ג׳אזיסטים ולהבין איך קורט רוזנווינקל מנגן?


או אולי בכלל בא לכם להיות נגני בלוז עם סלייד ולנגן בסגנון של דרק טראקס?

רגע... אולי אתם בכלל רוצים ללמוד לנגן בלדות מרגיעות על אקוסטית כמו טומי עמנואל?

הקונסרביטיונים מתמחים בד״כ מוסיקה קלאסית.. הם תמיד ידאגו לעבות לכם את התואר בקורסי בחירה או חובה של תאוריה והרמוניה ויתמקדו יותר בכתיבה לכלי נגינה תזמורתיים כמו כלי מיתר (צ׳לו, ויולה, כינור..), כלי נשיפה (חליל צד, קלרינט, חצוצרה, טרומבון..) וכיו״ב. מנגד קיימים הרבה בתי ספר איכותיים ונחשבים בימינו המתמקדים בג׳אז. גיטריסטים רבים אוהבים ולפעמים גם צריכים (אם החלטתם להפוך את זה למקצוע) לנגן מספר סגנונות, סביר להניח שלא תרצו להתמקד רק במוסיקה קלאסית או בג׳אז ותרצו ללמוד קשת רחבה יותר של סגנונות נגינה כמופאנק, רוק, רגאיי, היפ-הופ ואפילו פופ!. במצבים כאלה מומלץ בחום לבדוק את האפשרות ללימודים מתקדמים ברקלי שבבוסטון או רימון ברמת השרון (אגב בין השניים יש שיתוף פעולה מעורר השראה ואף יכולת לקבל פטורים מקורסים רבים על שנלמדו ברימון במידה והחלטתם להמשיך לברקלי). בתי ספר למוזיקה מסוג זה הינם מאד ורסטילים ונותנים את האפשרות ללמוד גיטרה חשמלית, אקוסטית או קלאסית במגוון טכניקות וסגנונות! כמו כן וללמוד איך לכתוב למגוון כלי נגינה...ואם אתם ממש רוצים אז אפשר לשלב את זה עם קורס יצירה והלחנה.

2. הצד הפרקטי יותר של כמה זה הולך לעלות לנו? הוא גורם לא פחות מכריע. האם אנחנו הולכים ללמוד קרוב לבית ברימון שברמת השרון, לוינסקי, האקדמיה בת״א, קרית אונו או בכלל באקדמיה בירושלים? או שאנחנו נוסעים לחורף ארוך בניו יורק או בבוסטון?

3. אחד הפקטורים החשובים לא פחות מרמת המרצים ורמת האוניברסיטה היא רמת הנגנים/הסטודנטים בבית ספר? אני אתן דוגמא מהניסיון האישי שלי. כשנסעתי לארה״ב בדקתי מספר בתי ספר, ברקלי היה העדיפות הראשונה שלי אבל דווקא אוניברסיטת האומנויות בפילדלפיה הציעה לי מילגה הרבה יותר טובה. המורה שעשה לי את האודישן שם סיפר לי שמגמת הגיטרות קטנה יחסית, והתלהב ממני כל כך שקיבלתי רושם שאני אהיה אחד הגיטריסטים המובילים בבית ספר...כמובן שזה מחמיא ובטח שכלכלית זאת היתה האופציה העדיפה, אבל דווקא העובדה שאהיה אחד הגיטריסטים המובילים לא משכה אותי ועבורי חלק גדול מהחוויה וחלק משמעותי מתהליך הלמידה הוא לא רק ללמוד מהמורים, אלא משאר הסטודנטים שבמגמה.

רמת הנגינה שלי אז היתה טובה והיה לי ביטחון בעצמי לא מבוטל אבל ידעתי שיש לי עוד המון מקום לשיפור ושיש תלמידים ברמה גבוהה ממני וזאת הייתה הסיבה העיקרית שבחרתי ללמוד בברקלי. בחירה שהסתברה לימים כטובה ביותר עבורי! למדתי כל כך הרבה משאר הגיטריסטים בבית ספר שזה פיתח ושינה את סגנון הנגינה שלי מהיסוד.

לסיכום אני ממליץ לא להתקבע ולבדוק מה האופציות שהכי נכונות עבורנו.